Nasza strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie podczas przeglądania. Pliki cookies są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim urządzeniu. Są one wykorzystywane do zapamiętywania preferencji użytkownika oraz analizowania ruchu na stronie.
– Rok 2017 był dobrym rokiem dla Stalowej Woli, w którym wypracowaliśmy wiele ważnych zadań. To absolutorium nie tylko dla prezydenta miasta ale i Państwa radnych, bo wynik tego budżetu jest rezultatem Państwa pracy i decyzji – mówił po głosowaniu Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta. 21 czerwca stalowowolscy rajcy udzielili absolutorium włodarzowi Stalowej Woli z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok.
Za udzieleniem absolutorium rękę podniosło 20 radnych przy jednym głosie wstrzymującym się. – Chciałbym bardzo serdecznie podziękować za tą ocenę i głosowanie, odbieram to jako votum zaufania dla działań, które wspólnie podejmujemy – mówił Prezydent Lucjusz Nadbereżny.
Włodarz Stalowej Woli podziękował za ten sukces wszystkim współpracownikom w Urzędzie Miasta, jednostkom organizacyjnym i Radnym Rady Miejskiej. – Dziękuję pracownikom Urzędu Miasta i jednostek podległych za ogromną pracę, bo wykonanie tego budżetu w roku 2017 jest wynikiem pracy zespołu pracowników struktury Miasta Stalowej Woli. To pozytywne absolutorium jest oddaniem im sprawiedliwości i podziękowaniem za ich zaangażowanie. Dziękuję również radnym Rady Miejskiej, bo sam budżet jest rezultatem Państwa decyzji, często bardzo odważnych zgód na wejście w projekty unijne, rządowe, które przynoszą rekordowe dofinansowanie dla Miasta – mówił włodarz Stalowej Woli. Prezydent podkreślił również ogromny zakres działań o charakterze inwestycyjnym, edukacyjnym. kulturalnym, społecznym, sportowym i środowiskowym.
Dochody budżetu za 2017 rok wykonano w kwocie 266 mln zł, co stanowi prawie 96%, zaś wydatki określone na 295 mln zł zrealizowano na poziomie 95%. Deficyt planowany na 31 mln zł, wyniósł ostatecznie nieco ponad 28 mln zł. Zadłużenie miasta natomiast na dzień 31 grudnia 2017 roku opiewało na kwotę 103 mln zł.