obecnie
8° C
jutro
10° C
Czy odczuwasz skutki przesilenia jesiennego?



Ostatnio na forum

  • Test porowatości włosów - czy…
    129 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Nieruchomości za 1 euro
    141 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Targ w Stalowej Woli - Analiz…
    337 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Neurologia
    1115 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Które kasyno na pewno nie osz…
    511 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Wywóz odpadów po małym remonc…
    529 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Ogrzewanie - jakie?
    1126 wyświetleń
    0 odpowiedzi
Przejdź do forum

„PRZYJAZNA SZKOŁA” w Powiecie Stalowowolskim

12 października 2025 10:45, autor: stalowowolski.pl
[

Powiat Stalowowolski uzyskał dofinansowanie dla Zespołu Szkół Nr 3 im. Króla Jana III Sobieskiego w Stalowej Woli na zatrudnienie asystenta międzykulturowego dla 13 uczniów z Ukrainy, w ramach Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027. Od września do grudnia 2025 r. dotacja dla szkoły wynosi 18 664, 00 zł.

,

Informacja o programie „PRZYJAZNA SZKOŁA”

,

Cel Programu:

,

Głównym celem Programu jest wsparcie szkół, w których naukę pobierają uczniowie i uczennice z Ukrainy, poprzez stworzenie warunków, w których całe społeczności szkolne czują się bezpiecznie, a dzieci i młodzież mogą budować przyjazne relacje rówieśnicze oraz rozwijać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje.

,


Grupa docelowa:

Program jest skierowany do szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, którzy spełniają warunki określone w Programie. Realizacja Programu wspiera funkcjonowanie całej społeczności szkolnej, w tym dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa z krajów innych niż Ukraina, które pobierają naukę w polskich szkołach, ich polskich rówieśników, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

,

Zakres wsparcia:

,

„Pomoc asystenta” – dofinansowanie zatrudnienia asystentów, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy Prawo oświatowe. Asystent m.in. diagnozuje etapy szoku kulturowego i bariery adaptacji i integracji oraz podejmuje działania mające na celu przystosowanie się ucznia do nowych realiów, funkcjonujących w polskich szkołach oraz umożliwienie mu w dalszej kolejności wyrównanie szans edukacyjnych na tle całej społeczności szkolnej.

,

,

 

, ]
Komentarze czytelników (0)
Do tej zawartości nie ma jeszcze komentarzy.