obecnie
17° C
jutro
18° C
Czy powinny wrócić niedziele handlowe?


Ostatnio na forum

  • Zawód OZE
    232 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Dobry ortodonta?
    774 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Pomysł na biznes
    1162 wyświetleń
    3 odpowiedzi
  • Sprzątanie po zmarłych
    189 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Usługi malowania wnętrz w Sta…
    190 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Holter
    321 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Grecja - gdzie się wybrać?
    379 wyświetleń
    0 odpowiedzi
Przejdź do forum

Rok 2017 rokiem owocnej pracy Rady Miejskiej

9 stycznia 2018 09:37, autor: stalowawola.pl
Stanisław Sobieraj Przewodniczący Rady Miejskiej w Stalowej Woli podsumował miniony rok pracy Rady Miejskiej w Stalowej Woli.

– Chciałbym dzisiaj podsumować pracę Rady Miejskiej w Stalowej Woli w 2017 roku. Miniony rok, tak jak lata poprzednie, był czasem merytorycznej pracy radnych. Przy podejmowaniu ważnych społecznie uchwał, skupiliśmy się na dialogu i wspólnie rozwiązywaliśmy ewentualne problemy, aby realizować plan rozwoju Miasta Stalowej Woli. Uchwalane przez radę uchwały zawsze miały pozytywny wpływ na miasto i jego mieszkańców, poprzez rozwój infrastruktury miejskiej, rozwój społeczno-kulturalny, promocję miasta – mówi Stanisław Sobieraj Przewodniczący Rady Miejskiej w Stalowej Woli.

W 2017 roku odbyło się 21 Sesji Rady Miejskiej, radni podjęli 293 uchwały. Komisja Budżetu i Finansów zbierała się 14 razy, Komisja Gospodarki Komunalnej, Geodezji, Architektury i Ochrony Środowiska 15 razy, Komisja Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia 8 razy, Komisja Inicjatyw Gospodarczych, Rozwoju i Promocji Miasta 13 razy, Komisja Oświaty, Kultury i Sportu 12 razy, Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego 6 razy, Komisja Mieszkaniowa 27 razy, natomiast Komisja Rewizyjna 9 razy.

Komisje stałe Rady Miejskiej wypracowały 571 opinii do projektów uchwał oraz spraw do których wymagane są opinie zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym 220 opinii do wniosków o przydział mieszkania – komisja mieszkaniowa).

Komisje na swych posiedzeniach oraz radni wypracowali 86 wniosków przekazując je Prezydentowi Miasta Stalowej Woli celem nadania im dalszego biegu, nie licząc szeregu postulatów zgłaszanych przez mieszkańców chociażby podczas corocznych „Spotkań Osiedlowych” czy w bezpośrednich kontaktach z mieszkańcami w ramach sprawowania mandatu radnego.

Na odbywających się w każdy wtorek dyżurach radni przyjęli 131 osób, a Przewodniczący Rady 133 osoby. Do Rady wpłynęło łącznie 126 pism, na które w ramach swoich kompetencji, Przewodniczący Rady udzielał odpowiedzi. Pisma, które wymagały innego toku załatwienia, np. organizacji spotkań zainteresowanych z przedstawicielami instytucji, do kompetencji których należał zakres spraw podnoszonych, organizowano takie spotkania. Rada Miejska podejmowała stosowne uchwały odnośnie pism, które wymagały takiej formy załatwienia. Na inne pisma – jeżeli wymagały takiego toku załatwienia – Przewodniczący Rady po uprzednim zajęciu stanowiska przez komisje udzielał odpowiedzi wnioskodawcom.

– Korzystając z okazji chcę podziękować za owocną współpracę na rzecz społeczności Stalowej Woli oraz za duży wkład pracy w realizację zadań samorządowych, Pani Senator Janinie Sagatowskiej, Panu Posłowi Rafałowi Weberowi, Panu Prezydentowi Lucjuszowi Nadbereżnemu oraz moim zastępcom i wszystkim radnym Rady Miejskiej w Stalowej Woli. W sprawach kluczowych dla rozwoju Stalowej Woli zawsze znajdujemy wspólny język, bo ZGODA BUDUJE STALOWĄ WOLĘ – zaznaczył Stanisław Sobieraj.

Swoje serdeczne podziękowania skierował również do pracowników Biura Rady Miejskiej, którym kieruje Pani Anna Mielniczuk. Panie bardzo profesjonalnie wykonują swoje obowiązki, prowadząc sprawy związane z przygotowaniem materiałów na sesje i komisje Rady Miejskiej. Profesjonalnie zajmują się również obsługą kancelaryjną Biura. Docenić należy również pracowników innych wydziałów Urzędu Miasta, którzy przygotowują projekty, na które miasto otrzymuje olbrzymie dofinansowania z zewnątrz.


Komentarze czytelników (0)
Do tej zawartości nie ma jeszcze komentarzy.