obecnie
22° C
jutro
19° C
Najpopularniejsze

Czy wybierasz się w tym roku na wakacje?


Ostatnio na forum

  • Ogrzewanie - jakie?
    592 wyświetleń
    1 odpowiedzi
  • Jaką sieć i jaki telefon pole…
    10140 wyświetleń
    9 odpowiedzi
  • stoły do domu
    1793 wyświetleń
    6 odpowiedzi
  • Opieka zdrowotna
    1323 wyświetleń
    2 odpowiedzi
  • Kryteria uczciwego polskiego …
    68 wyświetleń
    2 odpowiedzi
  • Wybór automatu do gry
    84 wyświetleń
    1 odpowiedzi
  • Zakłady sportowe i kasyno onl…
    77 wyświetleń
    0 odpowiedzi
Przejdź do forum

50-latka nie dała się oszukać "na pracownika banku"

17 stycznia 2025 08:28, autor: podkarpacka.policja.gov.pl

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Nisku, zgłosiła się mieszkanka naszego powiatu, która poinformowała o próbie oszustwa. Kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował ją o próbie zaciągnięcia kredytu na jej dane. W dalszej części rozmowy, rzekomy konsultant banku polecił swojej rozmówczyni, aby podała swoje dane logowania do konta bankowego. Tłumaczył, że to jedyny sposób, aby zabezpieczyć jej pieniądze przed kradzieżą.

Zaintrygowana 50-latka natychmiast rozłączyła się i pojechała do banku celem zweryfikowania otrzymanych informacji. Tam szybko wyszło na jaw, że 50-latka padła ofiarą manipulacji w wyniku której, mogła stracić wszystkie swoje oszczędności.

Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskali jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  •         pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
  •         nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
  •         tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.

 

Komentarze czytelników (0)
Do tej zawartości nie ma jeszcze komentarzy.