obecnie
2° C
jutro
1° C
Czy uważasz, że w Stalowej Woli jest problem smogu?


Ostatnio na forum

  • Pomysł na studia
    616 wyświetleń
    1 odpowiedzi
  • Dyscyplina u dziecka
    751 wyświetleń
    1 odpowiedzi
  • Zdrowa żywność
    1475 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Zniszczone włosy po przedłuża…
    102 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Dekoracja kościoła na ślub
    154 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Sprawdzony mechanik
    310 wyświetleń
    2 odpowiedzi
  • Konserwator suwnic
    283 wyświetleń
    0 odpowiedzi
Przejdź do forum

50-latka nie dała się oszukać "na pracownika banku"

17 stycznia 2025 08:28, autor: podkarpacka.policja.gov.pl

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Nisku, zgłosiła się mieszkanka naszego powiatu, która poinformowała o próbie oszustwa. Kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował ją o próbie zaciągnięcia kredytu na jej dane. W dalszej części rozmowy, rzekomy konsultant banku polecił swojej rozmówczyni, aby podała swoje dane logowania do konta bankowego. Tłumaczył, że to jedyny sposób, aby zabezpieczyć jej pieniądze przed kradzieżą.

Zaintrygowana 50-latka natychmiast rozłączyła się i pojechała do banku celem zweryfikowania otrzymanych informacji. Tam szybko wyszło na jaw, że 50-latka padła ofiarą manipulacji w wyniku której, mogła stracić wszystkie swoje oszczędności.

Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskali jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  •         pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
  •         nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
  •         tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.

 

Komentarze czytelników (0)
Do tej zawartości nie ma jeszcze komentarzy.