obecnie
16° C
jutro
15° C
Czy powinny wrócić niedziele handlowe?


Ostatnio na forum

  • Zawód OZE
    227 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Dobry ortodonta?
    764 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Pomysł na biznes
    1154 wyświetleń
    3 odpowiedzi
  • Sprzątanie po zmarłych
    182 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Usługi malowania wnętrz w Sta…
    182 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Holter
    316 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Grecja - gdzie się wybrać?
    372 wyświetleń
    0 odpowiedzi
Przejdź do forum

Uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła 4 tys złotych.

3 kwietnia 2024 13:00, autor: podkarpacka.policja.gov.pl

W minioną środę, dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Nisku, otrzymał zgłoszenie o oszustwie telefonicznym. Zgłaszająca poinformowała, że została oszukana przez osobę podającą się za pracownika banku.

Jak ustalili niżańscy policjanci, do mieszkanki gminy Jeżowe zadzwoniła osoba, która powiedziała jej, że jest przedstawicielem banku, w którym kobieta posiada konto. W następnej kolejności, kobieta otrzymała informację o wycieku danych klientów banku. Jednocześnie oszust przekazał, że zgromadzone na jej koncie bankowym środki są zagrożone i należy je przelać na inny rachunek.

Rozmówca brzmiał na tyle przekonująco, że kobieta zastosowała się do wszystkich jego poleceń. Za pośrednictwem linka, którego poszkodowana otrzymała w wiadomości aplikacji WhatsApp, rzekomy przedstawiciel banku, uzyskał zdalny dostęp do jej konta. Zanim kobieta zorientowała się, że to oszustwo, straciła 4 tys. złotych.  

Apelujemy, o zachowanie ostrożności w kontaktach z obcymi osobami. Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie informują telefonicznie swoich klientów o zagrożonych pieniądzach. W przypadku otrzymania takiego telefonu, należy natychmiast rozłączyć się. Wszelkie tego rodzaju informacje, należy skonsultować w osobistej rozmowie z pracownikiem swojego banku.

 

Komentarze czytelników (0)
Do tej zawartości nie ma jeszcze komentarzy.